اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 24803
1395/10/07 - 09:00
تولید ریز عضله ها به درک بهتر کارایی عضلات کمک خواهد کرد

تیمی از محققین در حوزه زیست پزشکی به تولید سلول های عضلانی و ریز عضلانی پرداخته اند تا به کمک آن ها کارایی عضلات را در آزمایشگاه تست کنند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آنتونی واین و همکارانش در دانشگاه Plymouth به بررسی نقش میتوکندری در سیستم های متابولیکی پرداخته اند. در این مطالعه آن ها بیشتر روی فرایندهایی که درون میتوکندری اتفاق می افتد و به موجب آن نیترات و نیتریت موجود در رژیم غذایی به کاهش مصرف اکسیژن در عضلات حین ورزش کمک می کنند و آن ها را به صورت کارامدتری در می آورند، خواهند پرداخت. برای تست این امر، آنتونی و همکارانش سلول های عضلانی را رشد داده و از آن ها برای تولید ریز عضلات استفاده کردند. این کنش و واکنش دقیقا مشابه شرایط فیزیولوژيک و تکوینی بدن صورت گرفت و در نتیجه این ریز عضلات می توانند برای تست اثر نیتریت و نیترات در شرایط ایمن و کنترل شده آزمایشگاهی استفاده شوند. آنتونی سه عنصر کلیدی را برای این مطالعه برشمرده است: اول ایجاد مدل های جدید سلول های عضلانی به عنوان یک منبع جایگزین برای مطالعات جانوری. دوم استفاده از مدل سلولی برای مطالعه نیتریت و نیترات در این راه، و سوم استفاده از این مدل سلولی برای تست هر ترکیبات مختلف و اثرات آن ها روی عضلات.

در حال حاضر، این مطالعه مرحله اول یعنی تولید سلول های عضلانی را پشت سر گذاشته است و آنتونی و همکاران امیدوارند با ادامه کار و شناسایی مکانیسم های مربوط به چنین فرایندی نه تنها به ورزشکاران بلکه به افراد پیر و کسانی که دچار مشکلات عضلانی هستند نیز کمک کمک کنند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved